:: VieWeRs ::

Monday, March 28, 2011

hmmm..

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah
di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang
setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas
untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun
di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?
si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?
si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita pun tak tahu
bila agaknya elektrik ada balik
si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita,
tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita
lawak...kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar kita
serius
dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat
tangga untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku...aku
membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari
kecil aku....bla bla..bla bla bla.....

Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh
leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka
berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air
mata...kemudian mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua
ibu bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya...aku dibesarkan
oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung
ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik
seramai
4 orang...bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama cerita
si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5
tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang
ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih lagi...cerita aku
lagi sedihhhh punya.
si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?
si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...
si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je lagi
si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM
KERETA....UWAAAAAA

Moral of the story....jangan anggap sejarah hidup kita yang paling
sedih padahal ada lagi insan lain yang mengalami sejarah hidup
yang lebih pahit.

4 comments:

~dianakhairi~ said...

kih3.
all the best exam mal. :)

inspirasi arjuna said...

hahahaha...terbaikk

amal syahirah yaakop said...

to diana:

tQ..
all the best to u too..

amal syahirah yaakop said...

to pijat:

best kn??
ak mmg sabar je time bce bnde ni..