:: VieWeRs ::

Saturday, March 19, 2011

Mengapa senyum amat bermakna ???

MyEm0.Com

ni ada citer sikit pasal senyum
ini adalah fakta bagi senyum

SENYUM adalah perhiasan dunia
SENYUM adalah bahasa dunia
yang menunjukkan keceriaan
membawa maksud bagi umat manusia


SENYUM adalah perhiasan batin yang dapat membantu mengindahkan perhiasan lahir yang tidak sempurna..

SEWAKTU kita berhubung dengan orang lain, sewajarnya kita SENYUM

SENYUM adalah jalan pintas bagi anda mengatakan anda menyukai seseorang

MyEm0.Com

SENYUM yang kamu berikan kepada sahabat kamu adalah satu sedekah..

SENYUM adalah jambatan perhubungan persahabatan
MyEm0.Com

SENYUM adalah satu pelabuhan yang pastinya tidak akan merugikan.

Di Moscow, Rusia ada sekolah yang mengajar untuk SENYUM

SENYUM harus ada ketulusan

SENYUM yang dibuat-buat pasti tidak menyenangkan, sama sahaja dengan kening yang berkerut

Adalah diperakui apabila kita SENYUM, kita akan menggerakkan hanya 15 otot manakala ketika marah kita akan mengedutkan 63 otot di bahagian muka. Perbuatan mengerutkan dahi sahaja memerlukan pergerakan 40 otot untuk bekerja..BAYANGKANLAH!!
MyEm0.Com

Kebanyakan SENYUM adalah jangkitan

Bila kita SENYUM kat orang, orang itu akan SENYUM balik pada kita

Orang akan merasai dihargai apabila kita senyum padanya, sekaligus ia akan memberi tanggapan yang baik terhadap diri kita..Lantas, mengapa kita tidak muliakan? Muliakan dengan diri kita.

SENYUMlah dengan orang yang anda tidak kenali hari ini, insya-ALLAH dia akan membalas SENYUMan anda itu.

Alangkah mudahnya membina rangkaian persahabatan..William Shakespear ada menyatakan..apa yang anda kehendaki adalah lebih cepat daripada memotong lidah dengan pedang adalah SENYUMan..

Semasa bekerja, belajar, SENYUMlah, kerana ia akan menggembirakan dan menceriakan hidup anda
MyEm0.Com


Bila berhadapan dengan keadaan susah, SENYUMlah..

Bukankah ketawa yang sopan itu sihat?

Pujangga menyebut.."SENYUMan itu kelopak & tertawa itu bunga yang sempurna kembangnya.."

So..SENYUMlah selalu dengan ikhlas dan tidak berpura - pura. Kerana yang bepura-pura itu hanyalah mendapat sakit sedangkan orang yang melihat SENYUManmu itu mendapat barakah..


MyEm0.Com

14 comments:

Che Sakinah said...

kite senyum dkt amal nii... :)
hehheheee~

Cik_Shiqah said...

Senyum slalu.

bkn hanya pada manusia je tpi pada setiap makhluk yang bernyawa di atas muka bumi nih. hehe :)

Leya said...

yes senyum itu bagus =D

Anah Samsudin said...

senyum =) tak perlu kata apa2..haha

nothing substantial said...

senyum bermakna sbb u makin comel bila senyum!

Cik PupuRara said...

anak yaakop. ♥

amal buat article review pasal senyum kaa??
hahahaha!!

to nothing substantial.
xde maknonye cik amal comel bile senyum.
hahahahaha!! :P

~dianakhairi~ said...

komen nak senyum :)
lagi sekali :)

ramai org kata saya sombong kalau belum kenal.
rasanya from time to time i get to learn senyum.

amal syahirah yaakop said...

to kinah:

thnks..
senyum2 la slalu..
ssh nye nk jpe sem ni..
bz sgt ke???

amal syahirah yaakop said...

to cik_shiqah:

yup..
absolutely..
senyum pd sume mkluk Allah..
dpt pahala.. :)

amal syahirah yaakop said...

to leya:

mmg sgt bgus..
bt kn otot kite brgerak..
maklum la nk exercise tk de mse..
haha.. :)

amal syahirah yaakop said...

to anah samsudin:

cm penah dgr je lagu tu..
hee..
btw, senyum sokmo..

amal syahirah yaakop said...

to nothing substantial:

senyum seindah suria..
yg membawa cahya..
senyum la dari hati..
duniamu berseri..

tQ..
nk senyum sllu la sbb u ckp i comel..
hee.. :)

amal syahirah yaakop said...

to cik pupurara:

jelez la tu..
hmm mmg wt article review skit..
byk la article review..!
byk lg asgmnt pnting nk wt dr wt review ni..
haha.. anyway..
senyum sllu..:)

amal syahirah yaakop said...

to dianakhairi:

hehe.. bljr la senyum sllu k.. :)
bkn sombong tp senyuman puan diana ni mahal..
kang marah lak en.khairi senyum lebih2 kt org lain
kn2..??